شناسهٔ خبر: 31256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گلستان انجام شد:

بازدید نمایندگان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از پروژه‌های سفر و سیل در راه‌های گلستان

بازدید نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و گلستان از پروژه‌های مصوب در سفر ریاست جمهوری و سیلاب‌های گذشته در راه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، این بازدید با هدف پیگیری و بررسی وضعیت محورهای آزادشهر- خوش ییلاق، رامیان – شاهرود و پروژه‌های دهنه محمدآباد و زرین گل و آنتنی‌های مربوطه صورت گرفت.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گلستان در این بازدید گفت: در جریان سیل سال ۹۳ رقم ۹۲۵ میلیارد ریال به جسم راه‌های استان خسارت وارد آمد که در آن سال ۳۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۳۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای بازسازی دو محور آزادشهر- شاهرود و رامیان –شاهرود مصوب شد اما متأسفانه تخصیصی در سال ۹۳ برای این پروژه‌های ملی، منظور نشد و برای پروژه‌های استانی حدود ۱۸ درصد بوده است.

علی‌اکبر شاهینی رقم تخصیص یافته در سال ۹۴ را، ۱۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مصوبه اخیر هیئت دولت در سال ۹۵ نیز، مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال جهت بازسازی این دو محور تصویب شده است.

وی اظهار کرد: به همین جهت پیمانکاران خواستار تخصیص اعتبارات نقدی و یا دست‌کم اسناد خزانه اسلامی جهت تسویه مطالبات و تداوم عملیات اجرایی پروژه‌ها در آینده هستند.

شاهینی تعداد پروژه‌های تعریف شده از محل سفر ریاست جمهوری را به استان، پنج پروژه ذکر کرد.

پس از بازدید و نشست در کارگاه‌های پیمانکاری مرتبط در محل هریک از پروژه‌ها، بنا شد برای پیگیری روند اجرایی مصوبات و تخصیص اعتبارات، اقدامات لازم در سطوح ملی و استانی به عمل آید.

نظر شما